Масштаб має значення Written by Creativity Days on 22.11.2017

Масштаб має значення. Як і програма

19 та 20 листопада в рамках Днів креативності в Україні відбувся ІІ Форум креативних індустрій. Програма форуму об’єднала представників кіноіндустрії технологій, дизайну, нових медіа, шоу бізнесу, стартапів та реклами для діалогу та обміну досвідом. Місцем для їх зустрічі обрали НСК «Олімпійський». Локація була поділена на такі зони: Inspiration Stage, Business stage & Pro Sessions, зону кастингів, зону анімації та зону перегляду кращих робіт Cannes Lions.

Перший день форуму був присвячений темам в блоках «Культура та життя», «Творчість і дизайн», «Маркетинг і комунікації». Другий – «Стартапи та технології», «Бізнес і інновації», «Суспільство та держава.

Нажаль, НСК Олімпійський виявився завеликим для такої кількості гостей, тому навіть найхаризматичніші (на суб’єктивну думку авторки) спікери збирали не більше третини великого залу на Inspiration Stage.

Інша справа крихітна Business stage & Pro Sessions, де завжди було відносно людно. Можливо, слухачів привабила відвертість доповідачів. Вони не соромилися називати цифри та ділитися підводними каменями індустрії.

Зруйнували міф про краудфандинг

Маркіян Мацех, легендарний піаніст з Майдану, відомий також своїм стартапом Senstone, який за добу зібрав майже 40 тисяч доларів на Kickstarter. Саме про це і говорили. В Україні хибно вважають, що краудфандингові платформи – це дешево та доступно. Виявилося, не все так просто. Мало лише зняти відео і мати мрію. Запуску проекту передує довгий етап маркетингових досліджень, виготовлення прототипів, домовленності зі ЗМІ, вивчення відгуків споживачів і багато інших процесів. За словами Мацеха, мінімальний бюджет такого запуску від 20 тисяч доларів.

Українське кіно має бути конкурентним. А не просто українським

Також не боялася ділитися цифрами директорка по маркетингу та PR продакшену FILM.UA Group Поліна Толмачова. У своїй презентації вона розбирала кейси уже успішних проектів – «Сторожової застави» (виходить в міжнародний прокат) та «Нюхача» (серіал продали 60 разів, а формат серіалу купили японці) й ділилася планами на майбутнє.

Представникам індустрії вона порадила не акцентувати уваги на українськості кіно, а вкладатися саме в якість кінцевого продукту. І дійсно, глядачі мають іти в кіно не від журби і патріотичних почуттів, а тому що це кіно їм подобається, його хочеться побачити.

Кіно має технічно не поступатися закордонним аналогам. На панельній дискусії, що слідувала за її виступом, Поліна продовжила розвивати цю тезу разом з Ольгою Захаровою (Медіа Група Україна), Вікторією Ярмощук ( Media Resources Management ) та Анастасією Давидовою ( маркетинг-директорка мережі «Мультиплекс»). Разом вони прийшли до висновку, що українська кіноіндустрія страждає від нестачі кваліфікованих кадрів з постпродакшену та 3D анімації, оскільки цьому в Україні практично не може навчити, а ті хто може навчити наразі працюють.

Без знання англійської та вміння адаптуватися – успіх неможливий

Тему української освіти підхопив наступний спікер Володимир Вахітов викладач Kyiv school of economics. Щоб збадьорити публіку він вирішив зробити опитування в залі. «Які навички є сьогодні найважливішими на ринку праці?», – запитав спікер. Майже одноголосно увесь зал назвав такими адаптивність та здатність до навчання. «Це, звичайно, важливі навички», – продовжив доповідач, – але наука і бізнес зараз говорять англійською. Які б ви не мали таланти, без англійської ви не матимете актуальні знання». Втім, Вахітов не був оригінальним у цій тезі.

Таку ж думку підкріплювали майже усі спікери форуму. Загалом, проблеми креативних галузей виділяли ті ж самі: відсталість економіки, відсутність практичної освіти, не готовість думати категоріями бізнесу та невміння слухати одне одного. Щодо можливостей, усі говорили про низький капітал входу в індустрію, якісну роботу і значно нижчу вартість праці ніж на міжнародному ринку.

Кастинг «Орла та решки» як лейтмотив другого дня

Заявлений організаторами кастинг «Орла та решки», здається, основною мотивацією для певної публіки. Їх було видно на всіх заходах програми – намагалися задати питання, показати свою харизму та просто запам’ятатися.

Навіть виступ Влада Троїцького (ідейного натхненника «Гоголь-фесту», театру «Дах» і «ДахаБрахи») гаснув поряд з кастингом. Режисер уже шостий рік повторює одну і ту саму тезу, що в України немає обличчя у світі, а у Гоголь фесту – приміщення.

«УкрПошта»: реформа чи тупцювання на місці

Однак декому вдалося зібрати повний зал. І це був Ігор Смілянський, генеральний директор ПАТ «УкрПошта».

«УкрПошту» порівняли з ‘Amazon’ – і у виконанні Смілянського це не виглядало кумедним. Презентація була повна прикладів з «реального життя». Однією з головних проблем були названі крадіжки та хамство персоналу. Також було сказано про алкоголь. Персонал, який зловживає спиртним «ейчари» «УкрПошти» жартома називають «синьою зоною».

Варто віддати належне Смілянському, який взявся за неможливе – реформувати величезну структуру з літніми кадрами. Однак перемоги є – це і ребрендинг, і контракт з інтернет-магазином ‘Ali Baba’.

Замість висновків

Креативна індустрія в Україні перебуває в динаміці. Як показує приклад «Сторожової вежі», «Нюхача» та «УкрПошти», навіть в Україні можна робити круті проекти.

У той же час дуже гостро стоїть проблема підготовки персоналу, адже український ринок не є ізольованим від світового, тому і вимоги до продукту надсучасні. Тому для людей, які хочуть реалізовуватися в творчості, обов’язково потрібно робити наступні кроки.

Вчитися. Продакшени постійно в пошуку фахівців.

Орієнтуватися на глобальні тренди. Відсидітися лише в масштабі України та мріяти скопіювати закордонну модель – не спрацює.

Комунікувати. Знайомитися та слухати досвід інших людей. І Форум креативних індустрій є гідним майданчиком для того, щоб зорієнтуватися в своїх пошуках і побудувати творчі плани.

Відвідала Форум, підготувала текст та фото Орнелла Остапенко
Джерело: https://socportal.info/2017/11/22/forum_kreativnih_industrij_u_kijevi_jak_buti_konkurentnospromozhnim.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *